Analisis Keterampilan Komunikasi dalam Pembelajaran IPS di SD
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Bahasa Indonesia)References
Al-Musalli, A. (2019). Rethinking Business Communication Skills Education: Are Communication Courses Preparing Students for the Workplace?. College Quarterly, 22(2).
Churiyah, Y. (2010). Komunikasi Lisan dan Tertulis. In Upi edu (pp. 1–56). http://file.upi.edu/Direktori/DUAL-Modes/Pendidikan_Bahasa_Dan_Sastra_Indonesia_Di_Sekolah_Dasar_Kelas_Rendah/Bbm_1.pdf
DeLellis, A. J., & Sauer, R. L. (2004). Respect as Ethical Foundation for Communication in Employee Relations. Laboratory Medicine, 35(5), 262–266. https://doi.org/10.1309/ycxmgvrue94krx6e
Edwards, C. (2009). Communication Skills Training for Elementary School Students. Communication Currents. https://www.natcom.org/CommCurrentsArticle.aspx?id=934
Gimnastiar, A. (2015). Implikasi Nilai-Nilai Sosial Fakultas Ilmu Tarbiyah Dan Keguruan Institut Agama Islam Negeri ( Iain ) Syekh Nurjaticirebon.
Iriantara, Y., & Syaripudin, U. (2013). Komunikasi Pendidikan. Simbiosa Rekatama Media.
Lewis, I. (2004). Access for all? In EMBO Reports (Vol. 5, Issue 3). https://doi.org/10.1038/sj.embor.7400107
Ningsih, R., Boeriswati, E., & Muliastuti, L. (2020). Language Politeness of Students and Teachers: an Ethnographic Study. Getsempena English Education Journal, 7(1), 159–169. https://doi.org/10.46244/geej.v7i1.1063
Parmis, A., Pole, M. C. M., & Flordeluna, I. (2020). Students ’ Oral Presentation : Personality Traits , Difficulties , And Speaking Proficiency. 12. doi: https://doi.org/10.24941/ijcr.37818.01.2020
Rahmawati, I. (2017). Pengintegrasian Nilai-Nilai Dalam Pembelajaran Ips. Magistra, 29(100), 1–10.
Rahmawaty, S., Nurhayati, & Arsyad, M. (2020). Kemampuan Menarik Kesimpulan Peserta Didik yang Menggunakan LKPD Pertanyaan Pengarah Kelas XI MIA 2 SMA Negeri 11 Makassar. Prosiding Seminar Nasional Fisika PPs UNM, 2, 33–36.
Rismayanti. (2018). Hambatan komunikasi yang sering dihadapi dalam sebuah organisasi. Journal Al-Hadi, 6(1), 825–834. file:///C:/Users/Asus/Downloads/384-73-754-1-10-20181130.pdf
Rohim, S. (2009). Teori Komunikasi. Rineka Cipta.
Safaat, H., & Tulak, G. T. (2021). Komunikasi Dalam Keperawatan. Tahta Media Group. Google Play
Sanjaya, M. R. (2017). Bahasa Pengantar Dalam Pendidikan Serta Faktor Yang Mempengaruhinya Studi Komparatif: Siswa Di Kabupaten Oku. Jurnal Bindo Sastra, 1(1), 28. https://doi.org/10.32502/jbs.v1i1.665
Sugeng, B. (2022). Fundamental Metodologi Penelitian Kuantitatif. In KOMUNIKASI PENELITIAN KUANTITATIF Program Studi Jurnalistik & Humas. Deepublish.
Suprapto, H. A. (2018). Pengaruh Komunikasi Efektif untuk Meningkatkan Hasil Belajar Kewirausahaan Mahasiswa. Lectura : Jurnal Pendidikan, 9(1), 1–9. https://doi.org/10.31849/lectura.v9i1.913
Syahputra, M. A. D. (2020). Peranan Pendidikan IPS dalam Pencegahan Konflik Melalui Pendidikan Perdamaian. Jurnal Pendidikan IPS Indonesia, 4(1), 33–41. https://doi.org/10.23887/pips.v4i1.3036
Tohardi, A. (2019). Pengantar Metodologi Penelitian Sosial + Plus. Tanjung Pura University Press. Google Play
DOI: http://dx.doi.org/10.33578/jpsbe.v11i2.7785
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Jurnal Educhild : Pendidikan dan Sosial
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.